Ylläpitosopimus ja puitesopimus on luotu palvelemaan koko isännöitsijätoimiston ja kiinteistöhuollon taloyhtiökantaa. Yksi kontaktinumero hoitaa kaikki viestintäverkkoihin liittyvät vikatapaukset.
Ylläpitosopimuksen alaisissa huolloissa sekä televisioon, puhelimeen ja laajakaistaan liittyvissä vikatapauksissa on oleellisen tärkeä muistaa tarkistaa ensin, että palveluntarjoajan puolelta on kaikki kunnossa.
Palvelu ja vastuurajapinnat muodostuvat seuraavasti:
1) Operaattori vastaa tilatun signaalin toimittamisesta taloyhtiön talojakamoon
2) Talojakamosta loppumatka asuntoon on taloyhtiön ylläpitovelvollisuuden piirissä, aina huoneiston rasialle asti
3) Tästä eteenpäin vastuu toimivuudesta on asukkaalla, television liitosjohdot tai modeemin asetukset eivät siis kuulu taloyhtiölle
Sopimimuskumppaneiden laskutuksessa huomioimme yllämainitun rajapinnan ja otamme laskutuksessa kantaa siihen, kuuluuko vian korjaus taloyhtiölle vai asukkaalle. Laskutusosoitteemme on kuitenkin aina tilaaja. Ylläpitosopimusasiakkaat voivat vastaanottaa laskut myös sähköisesti.
Olemme kokeneita Tampuri-järjestelmän käyttäjiä; suurimmat sopimusasiakkaamme ovat jo vuosien ajan edellyttäneet Tampurin käyttöä vikailmoituksien vastaanotossa. Mikäli toimistollanne on Tampuri käytössä ja välitätte huoltotyöilmoitukset sen kautta, on tämä selkeä etu tapahtumaseurannan kannalta, kun jokainen työ ja työn historia on arkistoituna. Asiota ei tarvitse kirjata useaan otteeseen, vaan sopimuskumppani tekee oman osuutensa.
Isännöitsijätoimistoille suosittelemme puitesopimusta tai laajempaa ylläpitosopimusta hallinnoimienne taloyhtiöiden viestintäverkkojen osalta.
Puite- ja ylläpitosopimukset seuraaviin verkkoihin:
• antenniverkko
• kaapelitelevisio
• puhelinverkko
• laajakaistaverkot (yleiskaapelointi)
• kuituverkot
• ovipuhelinjärjestelmät
Sopimuskumppanuuden hyödyt
Sopimuskumppanuuden hyödyt korostuvat ajan kanssa. Jokaisella käynnillä asentajamme keräävät kaiken mahdollisen tiedon kohderekisteriimme, jolloin ajan kanssa kohteen ominaispiirteet käyvät tutuiksi. Parhaimmillamme pystymme jo pelkästään rekisterimme perusteella kertomaan, missä kunnossa taloyhtiön verkot ovat ja millaisia toimenpiteitä erilaiset tarvittavat palvelut ja vaatimukset aiheuttavat verkoille. Ajantasainen kohderekisterimme nopeuttaa osaltaan myös vikojen korjaamista ja lyhentää työaikaa.
Sopimuskumppanimme huoltotilaukset olemme myös pyrkineet priorisoimaan työjonoissa asettamalla tiukat vasteajat, joita tavoittelemme. Korjaukset suoritetaan kiireellisyysjärjestyksessä: laajemmat vikatapaukset ensin ja vastaavasti pienemmissä häiriöissä voidaan sallia joustavampi korjausaika.